{ORGANIZACE} Jarní úklid, část 1. - Distress

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Před několika dny začal nový čínský rok (19. 2.) a protože mám ve zvyku dělat po novém roce skoro-jarní úklid všude doma, řekla jsem si, že tentokrát začnu u svých scrap materiálů a pomůcek, které u mě za poslední půl rok narostly kvadraticky.

A protože nejraději a nejčastěji používám Distress média od Tima Holtze, začala jsem úklid právě v nich.
Vlastním všechny inkousty Distress ve standardní velikosti (kromě nových inkoustů pro rok 2015, ale už si na ně brousím zuby), několik barev Distress Markerů a protože je mám neustále na stole, potřebovala jsem si vytvořit nějaký systém, díky němuž bych hned našla potřebný odstín. 

Vytvořila jsem si tedy barevnici inkoustů (šablona je ke stažení na stránkách Rangeru):

K otiskům motýlků jsem u barev, u kterých mám k dispozici i Markery, připsala malý čmáranec 
oběma konci fixu, barevnici jsem vložila do euro složky a spolu s ostatními barevnicemi jsem je spojila otevíracími kroužky. Celý vzorník věším za kroužek na stěnu u stolu, vidím tak hned, kterou barvu potřebuji.





Na dalších stránkách mám pak vzorníky Distress Stickles a Liquid Pearls. Díky vzorníkům tak i vidím, 
co ještě potřebuji dokoupit ;)




Na konci vzorníku mám také katalogy fontů, svatebních a narozeninových veršů, které mají k dispozici i mé zákaznice. Já je používám hlavně při vytváření vlastních elektronických razítek, když hledám zajímavé kombinace různých stylů písma.



Protože také ráda kombinuji různé barvy ve svých projektech, vytvořila jsem si i tzv. "Swatch book".
Tentokrát jsem použila obal na vizitky (koupený u nás v Koh-i-nooru), na jednu stranu se vejde 
10 barevných lístečků.



Lístečky lze vkládat oboustranně, takže na jeden list se vám vleze 20 barev. Celá kniha je také sepnutá kroužky a visí hned vedle vzorníku. Do této knihy ještě musím přidat kartičky ostatních inkoustů, které mám, ať je "svočka" kompletní. Ale o tom zase možná někdy příště :)




Protože se inkousty Distress dají použít různými způsoby, na kartičkách jsem je také nanesla mnou nejpoužívanějšími styly = razítkem, blendovací houbičkou, pomocí vodního štětce, u barev, u kterých mám i markery, jsem nanesla barvu oběma konci na lístečku vlevo pod nápisem.


Kartičky jsou vyndavací, takže jakmile se má sbírka rozroste o nový kousek, mohu je podle potřeby poposouvat a kartičky se sebou ladit.


A co samotné inkoustové polštářky?


Na YouTube jsem viděla spousty krásných návodů, jak své inkousty označit štítky, mě však ještě ke spokojenosti chyběl nástin dané barvy, hledání je tak pro mne rychlejší.
Nakoupila jsem si samolepící štítky ve velikosti 3x5cm a na levou kratší stranu jsem nejprve mázla barvu přímo z polštářku, nechala zaschnout.



Dopsala 4x pod sebe název daného polštářku, rozstřihla podélně na čtyři proužky a z každé strany 
nalepila na inkoust.


No jo, ale co s blendovacími houbičkami? Abych měla na každou z nich samostatný držáček, to se mi 
moc nechce, nejen z finančního hlediska, ale také z prostorového. Navíc, častěji než na držáku, 
používám houbičku jednoduše omotanou na ukazováčku. Tak, jak to udělat, abych nemusela pokaždé ze změti všech houbiček hledat tu správnou?
Pomohlo mi video s Timem Holtzem, kde představoval malé inkoustové polštářky, kde si houbičky schovával na spodní straně každého inkoustu. Jenomže tyhle obdélníkové houbičky samy na spodní straně inkoustů nedrží.


Nevadí, vyřešila to trocha lepidla z rolátka a houbička drží skvěle :) Houbičku lepím černou stranou na krabičku.


Všechny inkousty mám podle barev naskládané na výšku v plastových boxech značky Prym.


Boxy jsou stohovatelné na sebe, na boční straně jsou klipy, které jednotlivá patra navzájem spojí. 
K dispozici je i víko s rukojetí, je to fajn, když někam jedu a potřebuji své inkousty nějak jednoduše převézt. Boxy je možné koupit ve dvou velikostech, ve vyšším boxu (na obrázku jsou v něm naskládané polštářky  inkoustů) mohu převézt 18 ks inkoustů, v nižším boxu (na obrázku jsou distress markery) se dá převézt 6 kusů, v nich však převážím fixy, tekuté perly a distress stickles.

Na stole mám inkousty seřazené do dvou vysokých boxů a ostatní nepotřebné boxy mám schované .


U inkoustů mám také černý Archival Ink, který používám na razítka, které chci následně vybarvovat, dále Distress Stain Picket Fence a jeden dřevěný blender.



Ve spodním malém boxu mám naskládané všechny své markery.

 Na stole mám tyto boxy naskládané na sobě.



A co dalšího jsem uklízela?
Ještě jsem si udělala malý úklid v knoflíčcích. strčila jsem je do skleněných pidi lahviček od rajčatového protlaku. Možná, jestli budu mít trošku času, pokusím se víčka přestříkat  na jinou barvu.


Všechny mini svorky (brads) jsem umístila do stohovatelných šroubovatelných do sebe, které jsem koupila ve VTC.cz (stejně jako předchozí boxy na inkousty)



Poslední úpravou v mých přerostlých zásobách je umístění malých dvoukrátek Preciosa do krabičky 
se 16 vyndavacími oranžovými vložkami. Box je skvěle těsnící, pokud by se vám podařilo jej převrátit vzhůru nohama, nic se nestane, i tak malinké korálky zůstanou ve svých boxech. Tahle boxy používám 
i na své kovové komponenty na výrobu bižuterie, použiji je i na další ozdoby do scrapbookingu, 
třeba na flitry. Dvoukrátky chci použít na přání ve stylu Mixed Media.

Tak a to je vše :)
Jak ukládáte své inkousty vy? Které inkousty nejraději používáte?

Příště vám prozradím, jak ukládám své razítka, vyřezávací a embossovací šablony a masky.



Děkuji za pozornost a vaši návštěvu :)








Komentáře

  1. Taky se chystám na velký úklid, ale vůbec se mi nechce :-D . Hlavně musím konečně umýt okna, na podzim jsem to nedělala a je to už hodně znát. Zkusím na to o víkendu vlítnout a alespoň část jich umýt. Mám nový parní mop, který jsem si vybrala podle hodnocení na https://www.recenzopedia.cz/ a každý týden s ním stírám podlahu a na tu je skvělý, ale okna jsme s ním ještě nemyla, tak jsem zvědavá, jestli je pak budu mít pěkně čistý :-) .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a komentář, budu ráda, když se zase zastavíš.

OBLÍBENÉ ČLÁNKY