{ORGANIZACE} Jarní úklid, část 2. - Stamps, Dies, Stencils, etc.

Ahoja všem :)

V tomto příspěvku se zase podíváme trochu do zákulisí, ukáži vám další pokračování mého jarního úklidu 
v mých scrapových materiálech a pomůckách.

minulém díle jsem prozradila něco málo o produktech Distress, které používám nejraději a nejčastěji, napsala jsem také něco málo o vzorníku různých médií a inkoustů a swatch book.

Dnes jsou na řadě razítka, šablony, masky, embossovací kapsy.

Před úklidem jsem si projela všechna možná videa na YouTube, která se tomuto tématu věnovala. 
Nejvíce mě svou jednoduchostí a takříkajíc sladěností systému oslovila známá Jennifer McGuire, 
která uskladňování věnuje celý seriál videí a je zjevné že inspirovala 
i mnoho dalších kreativních žen a mužů.

Nicméně, jakkoli je její systém vskutku dokonalý, a v jejím případě i nezbytný 
(podíváme-li se, kolik a v jakém množství čeho a všeho možného Jennifer má), 
já jsem přece jenom ještě malý žabař (mé zásoby neobsahují ani desetinu zásob Jennifer),
proto určitě nebudu kupovat žádné plastové zásobníky do ledniček a podobně 
(no, alespoň ne v dohledné době, jeden nikdy neví ;)). 
Proto jsem si její systém přizpůsobila k obrazu svému.

Mě budou stačit 8 cm široké pořadače a euroobaly velikosti A5:



Hodí se úplně na všechno, mám v nich uskladněná průhledná razítka 
(nejraději a nejčastěji je používám, potřebuji vidět, zda tisknu přesně tam, 
kde potřebuji - rohy alb a knih) i cling razítka, vyřezávací šablony do Big Shotu,
masky (i ty 6x6 inch se po malé domluvě vlezly), embossovací kapsy.


Systém uskladnění je u všech druhů pomůcek stejný. Plus-mínus něco navíc, viz dále.



Nejprve RAZÍTKA:


Na razítka mám prozatím 2 šanony, ale už je to dost natěsno, 
takže čekám každou chvíli balík s dalším :)

V prvním šanonu mám razítka vhodná na přáníčka pro různé příležitosti - pro miminka, Vánoce, 
Velikonoce, nápisy od Kety, abecedy a čísla.

Ve druhém šanonu mám nejčastěji používaná razítka = různé fiigrány, ornamenty, background 
a samozřejmě razítka se svatební tématikou a moji milovaní motýlci.


Nemohla jsem se zprvu rozhodnout, zda ponechat razítka v sestavách, jak jsem je koupila, 
nebo je seskupit podle tématu, rozhodla jsem se nakonec, že to udělám tak i tak, podle toho, 
jak a k čemu razítka využívám.

Např. přáníčková razítka jsem nechala v sestavách, i ornamenty a krucánky jsem nechala pohromadě,
neboť je nejčastěji používám na jeden projekt dohromady. 



Ale takové nápisy od Kety, Papero Amo i jiných výrobců, různá pozaďová, tagová, journalinová, 
motýlková razítka jsem si seskupila podle jednotlivých témat.






A jak to tedy mám vyřešeno?

Hledala jsem nejjednodušší, nejdostupnější a také nejekonomičtější řešení.
Zakládací kapsou jsou klasické hladké euroobaly ve velikosti A5, 
já jsem si koupila značku Herlitz, protože jsou dostatečně pevné a hlavně lesklé. 
Dalším prvkem jsou tužší plastové obaly A5 s otvorem L.


Přední stranu tvoří nařezaný bílý papír 300gr, u nějž jsem zaoblila spodní rohy, 
abych si euroobaly neponičila opakovaným vkládáním.


Razítka jsem si nalepila na tuhý plastový obal A5, který jsem koupila v místním Koh-i-nooru. 
Koupila jsem obaly s L otvorem a protože jsou dvojité, ostříhala jsem je na potřebnou velikost, zároveň jsem při stříhání zaoblila rohy a z jednoho obalu jsem tak získala dvě plastové podložky pro razítka.



Proč jsem nenechala razítka na původních "silonech", u některých razítek se mi stalo 
(hlavně u razítek Viva Decor - mají krásné motivy, nízkou cenu, tak jim to odpustím), 
že ty, které jsem nesundala hned a nepoužila je, že mi nešly bez trvalých následků 
z originálního slajdu sundat. Proto jsem o některá razítka přišla, nebo si je natrhla. 

Navíc původní slajdy využívám jinak (viz konec článku).
Na těchto plastových obalech drží průhledná i clingová razítka skvěle, ale ne až tak skvěle, 
abych si je potrhala :)


 Jakmile si na plastový obal rozmístím všechna razítka, která chci, natřela jsem je všechny 
světle šedým inkoustem a přetiskla všechno na připravený tvrdý papír.
 Při hledání potřebného razítka tak hned vidím, co v daném obalu mám. 

Další výhodou je, že si k razítkům mohu dopsat perem (používám přepisovací Frixon)
nebo tužkou poznámky apod.


Občas používám na jeden projekt více razítek z různých sad, proto jsem si ještě udělala 10 "záložek", 
abych rychleji našla kapsy, ze kterých jsem razítka vytáhla. Jsou to obyčejné kancelářské sponky, 
na něž jsem připevnila 10cm tenkou stužku, která mi hezky vykukuje ven ze šanonu.


Kdo používá s razítky i papírové masky (já jsem je zatím nepoužívala), může si funkční masky 
k daným razítkům přilepit z druhé strany plastového obalu - bude tak mít vše hezky po ruce.

To je tak k razítkům asi vše. 


Obdobným způsobem mám seřazené i vyřezávací šablony a embossovací kapsy 
do Big Shotu a také masky.




VYŘEZÁVACÍ ŠABLONY:

 Základní tvary mám připevněné pomocí strategicky nalepených magnetických pásků na podkladový papír.
Není třeba lepit celou čtvrtku. 

Ještě mě napadla jiná varianta, kterou zkusím jindy. 
V obchodech je možné koupit magnetický papír, který se nastříhá na potřebný formát, 
a ten se jednoduše přilepí na podkladový.


 U některých šablon mám napsány i rozměry.


 Menší šablonky mám roztříděné podle typů a svátků. protože jsou malinké a lehké, nalepila jsem trochu lepidla z rolátka na příslušné místo, uhladila prstem, ať to tak moc nelepí a šablonu na něj přitiskla.
Drží skvěle a lepidlo na šabloně nezůstává.

I u těchto květin mám rozměry.
 I
 Zbytky výřezů, které mi zůstanou, nebo si je dělám do zásoby (hlavně bílé, které barvím, podle potřeby),
si dávám do ziposáčků a vkládám je na zadní stranu euroobalu.

 Větší a komplikovanější výřezy strkám do zkrácených svačinových sáčků.


 Písmenka a čísla nechávám v sadách, memory box i v obálce, ve které jsem je koupila.




ČTVERCOVÉ MASKY 6X6INCH:

Kdo zná mou práci, tak ví, že nejraději dělám čtvercová přání, 
nevím proč, prostě se mi ten formát nejvíc líbí.
A protože si hodně často vytvářím pozadí sama, používám často čtvercové masky, jenže tyhle potvůrky jsou o kapku větší než naše A5, takže jsem jim musela trochu pomoct:

Na euroobalu jsem uřízla boční svislou stranu, vložila základní papír,

který jsem z rubové strany přilepila k euroobalu rolátkem

 po přilepení se to ani nehne

na přední stranu papíru jsem udělala zase malou značku lepidle, uhladila

a šablonu na ni přilepila 


Jak vidíte, šablona drží, i když jsem s ní třepla.


MALÉ MASKY - MEMORY BOX APOD.
Klasické velikosti masek mám volně ze zadní části, na přední stranu jsem nalepila obrázek z obalu 




DIY MASKY :

Neomezuji se pouze na kupované masky, tvořím si je i sama. 
Níže vidíte masky vytvořené pomocí lepidla z tavné pistole i masku vytvořenou pomocí Bigshotu 
a raznic z nevyhozených obalů ze silikonových razítek(!!!) - miluji recykling :D





EMBOSSOVACÍ KAPSY:

Stejná klasika jako u ostatního, jen s tím rozdílem, že jsem na přední stranu euroobalu volně vložila vyembossovanou čtvrtku papíru, kterou mohu kdykoli vytáhnout a přiměřit jako vzorek, nebo použít :)
Pokud mám ke kapse i vyřezávací šablonu nebo něco jiného, tak si to tam připíšu (viz MD).



Tak, a to je pro dnešek vše :)
V příštím díle vám ukáži, jak jsem si uklidila pigmentové polštářky a další dobnosti :)
Dotazy, prosím, pište dolů do komentářů, ať je dané téma hezky pohromadě.


Mějte se krásně sluníčkově!






Komentáře

OBLÍBENÉ ČLÁNKY